Facebook Marketing

Facebook Marketing - Sales funnel - Marketingkr8

Facebook

FB Adverteren

FB Mogelijkheden

Facebook is in deze tijd ondenkbaar in de marketingwereld. Facebook wordt dagelijks door één miljard gebruikers gebruikt en is daarmee het grootste sociale platform van de wereld. Hier kan je zoveel winst behalen! Maak gebruik van al deze actieve gebruikers en stel ze voor aan jouw producten, zorg dat ze in jouw salesfunnel komen!

Facebook heeft een heel gemakkelijk adverteer programma, die jij kunt gebruiken via https://business.facebook.com. Je kunt heel makkelijk een doelgroep aanmaken die aansluit bij jouw wensen en je hebt een enorm aanbod aan verschillende advertentie mogelijkheden.
De bedoeling is dat jij Facebook gaat gebruiken om je bekendheid op te schalen en die daarna leads naar je bedrijf toe leidt!

Welke advertentiemogelijkheden heeft Facebook?
Facebook heeft tal van mogelijkheden als het gaat om adverteren. Wat jij wilt doen als je jouw salesfunnel opzet is de campagne conversie of leads starten! Ik ga je uitleggen wat het betekent en wat je eraan hebt!

FB Conversies

Hot FB Leads

FB Doelgroepen

Conversies zijn het aantal mensen die jouw gewenste acties uitvoeren. Dat kan zijn: Het klikken op jouw link naar de landingspagina of de link naar je web store, erg belangrijk dus! Door je advertentie goed op te zetten wordt het aantal conversies steeds groter en groter. En dat is wat jij wilt! Jij wilt zoveel mogelijk e-mailadressen hebben voor je salesfunnel.

Leads zijn directe inschrijvingen op jouw dienst of product, wat dus ideaal is! Als jij je Facebook goed gekoppeld hebt met je Drip account worden alle gegevens doorgestuurd naar de databass van Drip. Dan kan jij ze in jouw sales/maillijst zetten!

Aan wie ga jij je product of dienst aanbieden op Facebook? Zoals eerder genoemd heeft Facebook ongeveer één miljard gebruikers per dag. Dit is enorm veel! Daarom moet jij heel goed weten wat jouw doelgroep is. Anders gooi je geld weg aan mensen die niet geïnteresseerd zijn in jouw producten. Hoe maak je de perfecte doelgroep? Facebook heeft hier een ideaal programma voor. Ik ga jouw uitleggen in het volgende kopje ( Doelgroep instellen ) hoe jij je doelgroep perfect in kaart kunt brengen!

Doelgroep instellen

Doelgroep Instellen

Advertentie starten

Wij kunnen je helpen met het instellen van je doelgroep. Ga als eerst naar het business account van je Facebookpagina of maak er een aan. Eenmaal daar aangekomen, ga je naar bedrijfsmanager, daarna ga je naar het kopje plannen en klik je op doelgroep statistieken.
Hier opent een programma waar jij je doelgroep kan gaan ‘vinden’. Als eerst wil je weten in welk land je je producten wilt aanbieden. Laten we het makkelijk houden en gewoon in Nederland gaan aanbieden.
Je ziet dat je overzichten veranderd en de doelgroepen groter wordt. Wat wij meestal doen voordat wij verder gaan is de interesses invoeren. Dit omdat je dan kunt zien of dit meer gericht is op vrouwen, mannen of allebei. Dit is belangrijke informatie om te weten. Dus, voer nadat je het land hebt ingevuld de interesses in. Daarna kan je zien of je doelgroep vrouwen of mannen zijn. Je ziet dan ook duidelijk welke leeftijd je doelgroep heeft. Speel hier verder op in. Klik op mannen of vrouwen of laat hem op beiden staan. Kijk daarna in welke leeftijdscategorie(en) je de hoogste percentages hebt. Wat wij meestal doen is alle leeftijdscategorieën boven de 20% mee pakken.

Je kunt extra filteren op je doelgroep, selecteren op relatiestatus en/of opleidingsniveau. Deze twee pakken wij meestal nog mee en ga dan verder naar de volgende stap.

De volgende stap is de vind-ik-leuks bekijken. Je ziet nu dat naast de demografische gegevens op de beginpagina, de pagina vind-ik-leuks staat. Wat vindt deze doelgroep leuk? Dat staat allemaal in dit kopje beschreven. Pak hier ook informatie uit en voer dit in bij de interesses!

5 doelgroepen
Maak in het kopje doelgroep statistieken 5 doelgroepen aan. Zorg dat je bij deze 5 doelgroepen verschillende interesses gebruikt. Zoek dus naar interesses van je doelgroep. Zoals bekendheden, boeken, merken, pagina’s etc. Deze 5 doelgroepen ga jij opslaan en vervolgens bij de volgende stap gebruiken.

Waarom 5 doelgroepen?
Die vraag is logisch, je wilt 5 doelgroepen hebben om te kijken welke doelgroep het beste aanslaat. Omdat je in deze fase zoveel mogelijk informatie wilt hebben, is het ook fijn om te weten welke doelgroep voor het meeste resultaat zorgt. Want wanneer je dit weet kan je na een tijdje gaan retargeten op de best presterende doelgroep.

Wanneer jij je doelgroep helemaal in kaart hebt gebracht, ga je verder naar de volgende stap. Het opzetten van je advertentie! Je begint met de standaardinstellingen, de naam van je advertentie etc.
Wat je nu wilt doen is een goede koptekst, goede afbeelding en goede footer maken. Dit is essentieel voor het succes van je advertentie. 80% van de mensen op Facebook beslist na het zien van de afbeelding of ze door willen lezen of weg willen drukken. Ik zeg dit, omdat je goed moet nadenken welke afbeelding je wilt gebruiken. Facebook zelf adviseert om een afbeelding te gebruiken met weinig tekst.
Houd je advertentie duidelijk en overzichtelijk. Zet de belangrijkste informatie in je advertentie en niet meer dan dat. Maak voor elke doelgroep één advertentie. Dan heb je dus uiteindelijk 5 advertenties staan, één van elke doelgroep.

Wanneer jij dit allemaal goed uitvoert, ga je merken dat je advertenties veel beter lopen dan voorheen. En vergeet niet, je wilt op dit punt vooral veel informatie inwinnen. Het verkopen van je producten gaat je hierna veel beter af wanneer je veel informatie hebt over je potentiële klanten.

Ik ben tekst blok. Klik op de bewerk knop om deze tekst te veranderen. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Sales Funnel geheimen

Sales Funnel laten maken

Zoals je waarschijnlijk wel kunt raden hebben wij niet alle informatie vrij gegeven over het opzetten van een goede Sales Funnel. Er zijn nog tal van andere acties die je moet doorlopen om een goed werkende advertentie op te zetten. Met deze uitleg hebben wij jouw de basis verteld hoe een goed werkende Sales Funnel - Verkoop tunnel er uit moet zien. Uiteraard hebben wij jouw hiermee in de goede richting  gestuurd.

Het opzetten van een goed werkende Sales Funnel is intensief en kost aardig wat tijd in onderzoek. Wanneer je dit graag over laat aan de experts neem dan vrijblijvend contact met ons op.